65 év felettiek, figyelem! Ha nem ügyelnek online vásárláskor, akár több százezer forintot is elveszíthetnek! Ne hagyják, hogy a figyelmetlenség kárba vesszen!


Az online vásárlás során mindenkinek érdemes fokozott figyelmet fordítania a biztonságra – hívta fel a figyelmet a Médiaunió pénteki közleményében, amely a "A kulcs te vagy" karácsonyi kiberbiztonsági kampányának tapasztalatait összegezte.

Az MTI-hez eljuttatott, az online csalásokra figyelmeztető közleményben hangsúlyozták,

A Médiaunió Alapítvány és a KiberPajzs közötti együttműködés keretében már második éve zajlik egy figyelemfelkeltő kampány, amely az online pénzügyi biztonság fontosságára irányítja rá a reflektorfényt.

A rendelkezésre álló információk alapján a kampány során megfigyelhető volt, hogy mindössze 50 ezer forintnyi hirdetési költséggel körülbelül 600 figyelmetlen vásárló személyes és banki adatainak megszerzésére nyílt lehetőség egy hét leforgása alatt. Az átlagos csalási statisztikák figyelembevételével ez a helyzet különösen aggasztó, hiszen...

a 600 embernek akár 400-500 milliós kárt is okozhattak volna.

Ez azt jelenti, hogy minden egyes személy számára 667-833 ezer forintos csökkentést hozna magával.

Az online veszélyekkel kapcsolatosan felhívták a figyelmet arra, hogy a közelgő ünnepek alkalmából a nagykaracsonyiakcio.hu néven egy gyanúsan olcsó termékeket kínáló ál-webshopot indítottak. Három mesterséges intelligencia által generált, elsőre tökéletesnek tűnő ajándékot kínálnak, amelyeket Facebook hirdetésekkel próbálnak népszerűsíteni. Ez figyelmeztető jel lehet az online vásárlók számára!

A közösségi platformon létrehozott, mindössze 4 követővel rendelkező profilról indított promóciókat 6 napig futtatták, ez idő alatt kevesebb mint 50 ezer forintból 36 260 egyéni felhasználót értek el, mintegy 10 százalékuk gyanútlanul rá is kattintott a hirdetések valamelyikére, és közülük 579-en kosárba is tették az adott árut.

A nyugdíjas internetezők számára kiemelten fontos, hogy fokozottan odafigyeljenek az online aktivitásaikra.

Az óvatlan felhasználókról általánosságban elmondható, hogy a számos figyelmeztetés ellenére is a legnyilvánvalóbb hibákat vétették el. Például, amikor egy mindössze 4 követővel, 3 bejegyzéssel és 0 értékeléssel rendelkező Facebook-profilon indított hirdetésre kattintottak, nem fordítottak figyelmet a webcím vagy a weboldal üzemeltetőjének megbízhatóságára. Ráadásul átlagosan csupán 7 másodpercet töltöttek az oldalon, mielőtt megpróbálták volna a kosárba helyezni az árut - állapította meg a közlemény.

Related posts