Egyetlen hóesés teljesen felborította a MÁV egy hónapja összegzett késési adatait.


A vezetőség így határozott: januártól megnyílik az Országos Haváriaközpont, amelynek célja a válsághelyzetek hatékonyabb kezelése.

Novemberben 10-ből 7 vonat volt pontos, ami enyhe romlás az októberi statisztikához képest - olvasható a MÁV közleményében. Mint írták, a novemberi, vasúti adatsor legfontosabb tanulsága az, hogy a november 21-ről 22-ére virradó havazás a kötöttpályás közlekedési rendszer olyan meghatározó pontjain okozott - egymással egyébként össze nem függő, egymás negatív hatásait ugyanakkor megsokszorozó - haváriahelyzeteket, amelyek az ország szinte teljes vasúti közlekedésére kiterjedtek, és a teljes hónap hálózati menetrendszerűségében visszatükröződnek." Tehát egyetlen havas nap lerontotta teljes hónap késési statisztikáját.

A vasúttársaság vezetősége hozzáteszi, hogy a "havazás okozta műszaki problémák összetettsége, a kárelhárítás időigénye, illetve a mentesítő járatok megszervezésével, átvezénylésével kapcsolatos kihívások játszottak főszerepet abban is, hogy november hónapban megnövekedett a jelentős, 60 perc feletti késések száma az októberi - már javulást mutató - adatokhoz képest: 61-120 perc közti késést 445 vonat, 120 perc feletti késést pedig 80 vonat szenvedett el az összesen leközlekedett 93.063 vonatból."

A MÁV okosan levonta a tanulságokat, miszerint szükséges a legérzékenyebb hálózati csomópontok felújítása, és a rendkívüli helyzetek kezelését is alaposabban kellene megközelíteni. Ennek érdekében egy ötpontos akciótervet dolgoztak ki, amelynek keretében prioritást élveznek a kritikus helyszínek korszerűsítése. Továbbá, januártól létrehoznak egy Országos Haváriaközpontot, amely nem csupán az utasok pontosabb tájékoztatásában, hanem a zökkenőmentes továbbutazás biztosításában is jelentős szerepet fog játszani – olvasható a közleményben.

Related posts