Elsődlegesen a helyi versenytársak szintjét kellene elérnünk.


A magyar vállalati szektor rendkívül sokszínű, ám mégis éles kontrasztokat mutat. Míg a nemzetközi porondon is megálló nagy multinacionális cégeink jelentős szereplők, addig a munkaerőpiac többsége a kis- és középvállalkozásokra támaszkodik. Ezen vállalkozások foglalkoztatják a munkavállalók jelentős részét, ugyanakkor az exportáló kkv-k arányában sajnos le vagyunk maradva a régiós versenytársainkhoz képest, mint például a cseh és lengyel kis- és középvállalkozások. E területeken a hatékonyság és a munkatermelékenység szintje is elmarad a várt értékektől, ami komoly kihívást jelent a jövőbeli fejlődés szempontjából.

Trippon Mariann, a CIB Bank vezető makrogazdasági elemzője hangsúlyozta, hogy a gazdasági helyzet javítása érdekében fontos lenne a cégek méretének növelése. Ezt a nézetet Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter is többször megerősítette, hangsúlyozva, hogy a vállalatoknak érdemes lenne egymás felvásárlására törekedniük, és így egy nagyobb, erősebb piaci jelenlétet kialakítaniuk.

"Ahhoz, hogy egy vállalat versenyképes és hatékony legyen, elengedhetetlen az exportálás. Éppen ezért fontos lenne, hogy növeljük az exportáló cégek számát, és törekedjünk arra, hogy olyan termékeket állítsunk elő, amelyek magasabb hozzáadott értéket képviselnek. Ehhez viszont szükség van beruházásokra, fejlett technológiákra, kutatás-fejlesztésre, valamint jól képzett, idegen nyelveken beszélő szakemberekre."

Related posts