Bár hatalmas népszerűségnek örvendett, rejtélyes körülmények között eltűnik a TV2 Naplója.

A választási időszak és a tévézés csúcsidőszakának közelében, ősszel váratlanul eltűnik a műsorkínálatból a TV2 Napló című programja, amelyet mindössze néhány hónapja indítottak el egy több tízmilliós reklámkampány keretein belül. A bejelentést egy nappal azután tették, hogy Pachmann Péter műsorvezető váratlanul közölte, hogy több időt szeretne szentelni 10 és 20 éves gyermekeinek. Érdekesség, hogy a TV2-nek korábban már volt egy Napló című műsora, amely 2014-ben politikai okokból, egy az Orbán-családot érintő riport után megszűnt. A mostani helyzet körülményei szintén sok kérdést vetnek fel.
A Media1 tegnapi tudósítása szerint Pachmann Péter, a kormányhoz közel álló TV2 egyik legrégebbi munkatársa és a Napló műsorvezetője, végleg búcsút int a tévénézőknek és a képernyők világának. A döntése mögött a csatorna és a műsorvezető által megfogalmazott indoklás áll, miszerint Pachmann több időt szeretne eltölteni gyerekeivel, akik 20 és 10 évesek. Az indoklás azonban sokak számára meglepőnek tűnik.
A Media1 tegnap délelőtt felvette a kapcsolatot a csatorna sajtóosztályával, hogy érdeklődjön a műsor jövőjéről: vajon lesz-e valaki, aki Pachmanntól átveszi a vezetést, és folytatódik-e a műsor egyáltalán. A TV2 sajtóosztálya azonban titokzatos módon nem reagált a megkeresésünkre.
Ma, egy nappal később azonban bejelentették, hogy a műsor "szünetre vonul" az őszi időszak kezdetével. A szünet időtartamáról viszont nem tettek említést, így a nézők találgatásra kényszerülnek.
Ez igazán meglepő, hiszen a Napló mindössze néhány hónappal ezelőtt, májusban debütált, és ezt egy rendkívül drága, több tízmillió forintra becsült reklámkampány kísérte, amely országszerte óriásplakátokkal és más hirdetésekkel hívta fel magára a figyelmet. A műsor azonnal figyelemre méltó nézettséget ért el: nemcsak az ATV Heti Naplóját, hanem az RTL Házon kívül című műsorát is sikerült túlszárnyania.
A legkritikusabb pillanatban tűnik el a Napló.
Az ősz a televíziózás, pláne a közéleti hírek kiemelt időszakának számít, ráadásul a közelgő országgyűlési választások miatt különösen is fontos időszakról van szó. Most a csatorna viszont azt állítja, hogy "programstratégiai szempontok miatt döntött úgy a TV2, hogy a nagy őszi műsordömpingben nem lesz képernyőn az ország ikonikus riportmagazinja."
Azt mondják, hogy mindez azért van, hogy a Sztárban Sztár All Stars vasárnap este, a Napló vetítése után ne húzódjon el késő estig.
„A nézők visszajelzései és az elmúlt hónapok nézettségi adatai egyértelműen azt mutatják, hogy van igény az oknyomozó, tényfeltáró riportokra. Rendkívül büszke vagyok a Napló csapatára, és biztos vagyok benne, hogy a szünet után új erővel térnek vissza kollégáim. Az elkövetkező időszakban újabb exkluzív riportokkal és interjúkkal folytatódik a sikerműsor” – mondta Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója.
Gönczi Gábor, a Napló főszerkesztője kifejtette, hogy számára igazi megtiszteltetés volt az ország legismertebb és legrégebbi oknyomozó riportmagazinjának újraélesztése. A szerkesztőséghez érkező visszajelzések száma elképesztő, különösen Ignác bácsi szívszorító története váltotta ki a nézők figyelmét. A hajléktalan maffia megdöbbentő esete három-négy epizódon keresztül rengeteg izgalmat generált az országban. A legutóbbi adás, amely egy pedofilhálózat leleplezéséről szólt, szintén hatalmas érdeklődésnek örvendett.
A legfrissebb adatok szerint a Napló az elmúlt négy hónap során mindkét kiemelt célcsoportban, az RTL-lel összevetve, sikeresen megnyerte az adott idősávját. Az A18-59-es korcsoportban az átlagos közönségarány (SHR%) 12,8%-ot ért el, míg az RTL azonos időszakban 12,7%-os arányt mutatott. A teljes lakosságot tekintve pedig a Napló átlagos közönségarány 15,9%-ra rúgott, szemben az RTL 13,7%-os teljesítményével.
A legkiemelkedőbb nézőszámot (AMR) a május 18-i adás produkálta, amely során a 18-59 éves korosztályból 264.244 fő, míg a teljes lakosságból 732.144 néző követte figyelemmel a műsort. Ehhez 14,1%-os és 18,8%-os közönségarány társult a két különböző korcsoportban. Ez az epizód, amelyben Liptai Claudia őszintén beszélt gyermekkoráról, és a Napló riporterei lelepleztek egy koldusmaffiát, az év 19. legnézettebb műsora lett a 18-59 évesek körében, és a teljes lakosság esetében a 12. legnézettebb adásnak számít (a teljes piac, teljes nap, AMR alapú toplista figyelembevételével, duplikációmentes számítással).
A TV2 csatornán sugárzott műsorok közül ez az adás az év tíz legnézettebbje közé tartozott a 18-59 éves korosztályban, míg a teljes lakosság körében a kilencedik legnépszerűbb produkcióként zárta az évet. Ez a rangsorolás a TV2 teljes napi AMR alapú toplistáján készült, figyelembe véve a legnézettebb epizódot, duplikációmentesen.
A 18-59-es korcsoportban a legmagasabb közönségarányt (14,9 SHR%) a július 20-i adás érte el, amelyben többek között Kapu Tibor űrutazásáról és a főváros kaotikus kerékpár közlekedéséről láthattak riportot a nézők.
Többen számonkérték Pachmannt, hogy adhatja a nevét az új Naplóhoz
Ezek a figyelemre méltó nézettségi adatok éles ellentmondásban állnak azzal, hogy a TV2 miért döntött a Napló levételéről. A Media1-nek Pachmann Péter több ismerőse arról számolt be, hogy az utóbbi időszakban sokan megkérdőjelezték a műsorvezető döntését, hogy elvállalta a műsort. Különösen figyelemre méltó, hogy 2022-ben még az Orbán Viktor népszerűsítő videónak sem akarta adni a nevét. Pachmann kezdetben azt válaszolta, hogy azért mondott nemet, mert megígérték neki, hogy nem kell lejárató anyagokhoz asszisztálnia, végül azonban a gyermekeiért vállalta a felkérést.
Ezek után különösen is furcsa, hogy épp a 10 és 20 éves gyermekeire hivatkozva hagyja ott a képernyőt az amúgy elvált édesapa, mondván több időt kíván tölteni velük.
2014-ben politikai körülmények miatt vált lehetetlenné a Napló működése.
Beszélgetőpartnereink szerint elképzelhető, hogy Pachmann távozásának nem a hivatalosan megjelölt magyarázat az oka. A találgatásoknak az is táptalajt ad, hogy a TV2-nek egykoron volt már Napló címmel egy műsora, ami 2014-ben politikai okokból lehetetlenült el, miután - a Media1 információi szerint - előzőleg cenzúrázni próbálták a műsort egy Orbán Viktor családját érintő, Orbán Ráhel esküvőjéről szóló riport ügyében. A Napló akkori stábja nem volt hajlandó engedni a nyomásnak, így a műsor akkor végül megszűnt, volt több olyan stábtag, aki az újságírást is abbahagyta.
A 2025-ben indított új TV2-s Napló - aminek a régihez nem sok köze volt - utoljára augusztus 31-én, 18:45-től lesz látható. A csatorna közleményében egyetlen szót sem írnak arról, hogy a "szünet" meddig tart majd.