A Toyota európai kínálata mostantól teljes mértékben hibrid megoldásokkal bővült.


Az Aygo X 2022-es debütálása óta már több mint 287 ezer új tulajdonosra talált Európában, így nem meglepő, hogy egy rendkívül népszerű kisautónak számít. Ez a szegmens azonban a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások miatt kihívásokkal küzd, pedig a kontinensen kifejezetten nagy igény mutatkozik az ilyen típusú járművekre.

A WLTP előrejelzett adatai szerint fürge a kis városi autó a legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást éri el a piacon lévő, külső forrásból nem tölthető (nem konnektoros) járművek közül. Az új Aygo X 2025 végén kerül forgalomba az első európai piacokon, a modell történetében először GR Sport kiadás is készül belőle.

Az Aygo X esetében a lágyhibrid hajtáslánc nem számít újdonságnak a Toyota palettáján, hiszen a Yaris és a Yaris Cross modellek is elérhetők ezzel a technológiával. Az új motor bevezetésével az Aygo mérete kissé megnövekedett, azonban a tengelytáv továbbra is 2430 milliméter maradt. Az autó hossza az elülső részén 76 milliméterrel nőtt, így a megjelenése is frissebb lett. Az előző generációhoz képest az előrész átalakult, míg a hátsó rész szinte érintetlen maradt, megőrizve korábbi karakterét.

Related posts