Konferencia részvételi díjának számlázási folyamata


Tisztelt Szakértő! 2025. évben konferenciát szervezünk belföldön, amire lehetőség lesz jelentkezni határon túlról is, illetve a jelenléti részvétel mellett online formában is. Értelmezésünk szerint a jelenléti részvétel esetén minden résztvevőnek (belföldi, külföldi, adóalany vagy sem) 27%-os áfa tartalmú számlát állítunk ki a részvételi díjról. A kérdés az online részvétel esetében kiállítandó számlákat érinti. Ha jól értelmezzük a 2025. évtől, ha a résztvevő külföldi EU adóalany, akkor a teljesítés helye az ő gazdasági célú letelepedési helye, vagyis fordított adózású számlát kell kiállítani. Illetőleg ha EU-s nem adóalany vesz részt a konferencián a teljesítés helye ebben az esetben a nem adóalany lakhelye, tartózkodási helye, vagyis belföldön nincs adófizetési kötelezettsége a szervezőnek. Ebben a helyzetben milyen áfatartalmú számla kiállítása szükséges? Abban az esetben, ha EU-n kívüli akár adóalany, akár nem adóalany a résztvevő, milyen áfatartalmú számla kiállítása szükséges online részvétel esetén? Kérem megerősítését, illetve válaszát az online formában megrendezésre kerülő konferencia részvételi díjának számlázása kapcsán. Köszönettel

Related posts