Lázár János: A magyar vasút sok sebből vérzik A magyar vasúti rendszer jelenlegi állapota számos kihívással néz szembe, amelyek már hosszú ideje megoldásra várnak. A hálózat elöregedett infrastruktúrája, a korszerűsítés hiánya és a fenntartható fejleszté

Az építési és közlekedési miniszter véleménye szerint a MÁV munkatársai szinte lehetetlent teljesítenek, mintha a legnehezebb körülmények között is várat építenének. Lázár nemrégiben bejelentette, hogy sikerült megállapodni a szakszervezetek vezetőivel, és a döntés értelmében a MÁV dolgozói kétszer 50 ezer forint támogatásban részesülnek.
"A magyar vasút sok sebből vérzik. Ha valakinek az okoz izgalmat, terjessze nyugodtan, hogy ezek a bajok az elmúlt három évben keletkeztek: én vagyok az okozójuk. Ellenem lehet uszítani, benne van a munkaköri leírásomban, hogy elviseljem" - kezdi csütörtöki Facebook-posztját Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter véleménye szerint elfogadhatatlan, hogy azok, akik kritikát fogalmaznak meg vele szemben, folyamatosan a vasutasokat és autóbuszosokat célozzák meg. "Ez az 53 ezer embert érinti, akik évtizedek óta egy alulfejlesztett rendszert működtetnek, akik nap mint nap a lehetetlenből próbálnak várat építeni" - fogalmazott Lázár.
Hozzátette, hogy a MÁV-csoport munkavállalói megérdemlik a tiszteletet és megbecsülést, akárcsak a tanárok, tűzoltók, rendőrök és egészségügyi dolgozók. A tárcavezető hangsúlyozta, hogy elkötelezett mellettük, és az elismerését nem csupán szavakkal, hanem tettekkel is szeretné kifejezni. Ezt követően bejelentette:
A mai napon a Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács keretein belül megállapodásra jutottam a szakszervezetek vezetőivel. Ennek értelmében június 30-ig a munkáltató minden munkavállaló SZÉP-kártyájára nettó 50 ezer forintot utal. Ezen felül decemberben, az éves 350.000 Ft lojalitási juttatáson felül, újabb nettó 50.000 Ft kifizetésére is sor kerül.
Mint ahogyan arról korábban beszámoltunk, múlt szombaton a balatoni vasúti közlekedés teljesen megbénult, miután Érd és Tárnok között egy sorompó meghibásodott. Ennek következtében több ezer utas szenvedett késéseket, és sokan egyáltalán nem tudtak elindulni az útjukra. Lázár János, az építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy az érintett utasok visszakapják a teljes jegyárat, eddig összesen 18 millió forintot térítettek vissza.
A MÁV eddig körülbelül 18 millió forintnyi kártérítést utalt ki a hétvégi vasúti összeomlás következtében. Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy a szombati zűrzavarért nem okolható sem a Siemens, sem a kedvező időjárás, sem pedig a nagy számú utas – a felelősség kizárólag Lázár Jánosra hárul.
Vitézy Dávid véleménye szerint Lázár azonnal a Siemenst vette célba, azonban mindössze egy nap leforgása alatt visszakoztak, és a kedvezőtlen időjárást, valamint a túlzott utasforgalmat tették felelőssé, kijelentve, hogy "az elmúlt harminc év legrosszabb napja" volt. A MÁV vezérigazgatója csütörtökön bejelentette, hogy megállapodtak a Siemens magyarországi vezetésével egy átfogó sorompóellenőrzésről, amely a cég által Magyarországra szállított összes sorompóra kiterjed.
A MÁV vezérigazgatója teljes körű sorompóátvizsgálásban állapodott meg a Siemensszel a vasúti összeomlás után