Ez a törpeterepjáró minden luxusautónál izgalmasabb!
Mi lehet izgalmas egy városi SUV-ban? Talán semmi – kivéve, ha szóba kerül a Callum Skye, ami nem csupán egy szokványos városi jármű, hanem egy aszfalton is megállja a helyét, miközben terepversenyautókra emlékeztet. Ráadásul prémium változata is elérhető, ami még vonzóbbá teszi ezt a különleges modellt.
Olvasóink már valószínűleg többször is találkoztak Ian Callum nevével; az autóipar kiemelkedő dizájnere az utóbbi években saját projektjeire összpontosít, ahol teljes mértékben megvalósítja kreatív vízióit kompromisszumok nélkül.
A nevét viselő Skye bemutatkozásakor négyméteres, elektromos terepszöcskeként nyűgözte le a világot, és bár hamarosan elkezdik forgalmazni robusztus alapkivitelét, a cég már most megmutatta, milyen második verzióval készül előrukkolni 2025 során.
A képeinken bemutatott Dynamic változat nem a terepviszonyokhoz készült, hanem az aszfaltos utakon való használatra optimalizálták. Ennek ellenére egyértelműen látható, hogy megőrzi az alapmodell jellegzetes, széles terpesztésű, lágy rugózású és hosszú rugóúttal rendelkező felfüggesztési rendszerét.
Az elegáns dizájn már első pillantásra is jelzi, hogy a Skye Dynamic városi környezetre lett tervezve – vagy akár országúti használatra is alkalmas, de a 270 kilométeres elméleti hatótávolság miatt az utóbbi lehetőség inkább illuzórikusnak tűnik.
Felmerül a kérdés, hogy vajon miért is lenne érdemes racionalitást keresni egy olyan járműben, amely szigorúan csupán 2+2 üléses felépítéssel rendelkezik. Az elegánsan kialakított első sportülések mögött csupán egy kényelmes pad található, és mindez a 40 millió forintos indulóár környékén mozog. Talán éppen ez a figyelemfelkeltő dizájn és exkluzív élmény az, ami miatt sokan mégis vonzódnak ehhez az autóhoz, függetlenül a praktikus szempontoktól.
Igényesnek mindenesetre igényes a belső tér kialakítása, a hófehér, minőségi bőrrel burkolt ülések, a gumírozott padló, valamint a beltér számos pontján feltűnő, élénk narancssárga bőrelemek különleges hangulatot teremtenek. Speciális stíluselem a minimalizált skót kockás mintázat.
A műszeregység klasszikus, két kerek analóg órából áll, de persze van okostelefon-integráció is a középkonzolon. Az irányváltó a hídként emelkedő középkonzolról, nyomógombokkal vezérelhető; a kezelőszervek minimalisták, lényegre törők.