Fedezd fel a magyarok 2024-es online médiafogyasztási trendjeit!

A Robert Fico és Donald Trump elleni merényleteket, az amerikai republikánusok "földindulásszerű győzelmét" és Bassár el-Aszad szír elnök bukását is hatalmas médiaérdeklődés övezte tavaly, a hazai internetezőket elsősorban mégsem a nagy visszhangot kiváltó nemzetközi események, hanem a belföldi aktualitások és a sporthírek foglalkoztatták - állapította meg a friss jelentésében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az NMHH a legnépszerűbb magyar hírportálok és Facebook-oldalak publikációit, valamint az ezekre érkezett olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok 2024-es online médiahasználati szokásait.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-nek nyilatkozva arról számolt be, hogy a magyar felhasználók tavaly közel 30 százalékkal gyakrabban látogatták meg az online tartalmakat, mint az idei évben. Ennek ellenére a hazai online médiapiac valamelyest csökkent a jelentősége, míg a külföldi közösségi média platformok elérhetőségei folyamatosan emelkedtek.
A magyar weboldalak tavaly is az év első két hónapjában produkálták a legnagyobb elérésszámot, heti bontásban pedig a hétfők voltak a legforgalmasabbak, míg szombatonként átlag alatti volt az elérésszám - tették hozzá.
A tanulmány aszerint az öt legnagyobb elérésű hírportál - a 24.hu, a HVG, az Index, az Origo és a Telex - együttesen csaknem 4,5 milliárd oldalletöltést generált tavaly, és ez az összes hazai híroldal forgalmának közel felét tette ki, a legnépszerűbb internetes médiumok így vélhetően jól tükrözik a teljes hazai online aktivitást, lekövetve a tavalyi év legfontosabb eseményeit és történéseit.
A tanulmány részletesen elemezte az öt hírportál aktivitását, és megállapította, hogy a belföldi hírek, valamint a sportesemények különösen vonzóak voltak az olvasók számára. Ezzel szemben a nemzetközi események - néhány kivételtől eltekintve - inkább a háttérbe szorultak, ami érdekes képet fest a közönség preferenciáiról.
Az év eleji kegyelmi eset és az azt körülvevő események mellett különösen figyelemre méltó esemény zajlott le: az európai parlamenti és a magyar önkormányzati választások másnapján, június 10-én, a közönség szinte rekordot döntött, hiszen az öt legfontosabb online hírportált összesen közel 9,3 millió alkalommal látogatták meg. Ez az adat nemcsak a választások iránti érdeklődést tükrözi, hanem az elmúlt három év legnagyobb médiazaját is generálta.
A labdarúgó-Európa-bajnokság és a párizsi olimpia tavaly valódi sportőrületet generált az online térben, így nem meglepő, hogy a Facebookon az M4 Sport oldala ismételten a legtöbb lájkot és megosztást tudhatta magáénak. Ez a sportágak iránti lelkesedés hozzájárult ahhoz, hogy a korábbi évek trendjeihez hasonlóan...
2024-ben is a magyar és a válogatott szavak voltak a hazai Facebook-posztok leggyakrabban használt kifejezései.
Az olimpia és a labdarúgó-Európa-bajnokság mellett a Facebook legfőbb témáit a hazai események határozták meg: nagy népszerűségnek örvendett például az Európai Parlamenti listavezetők májusi vitája, a mobiltelefonok közoktatási intézményekben történő szeptemberi korlátozása, valamint a "Futni mentem" című film év végi óriási sikere is - derült ki a megállapításokból.
Mint írták, a közösségi platformon a legtöbb megosztást a Duna Televízió október 6-án posztolt videója érte el, amelyben Kudlik Júlia televíziós személyiség beszélt arról, hogyan lehet méltóságteljesen idősödni.
A legkeresettebb posztok közel felét az M4 Sport és a Nemzeti Sport hivatalos oldala osztotta meg, azonban az év legtöbbet lájkolt bejegyzése mégis a Paramount Network Hungary-től származik, amely januárban került a köztudatba. A népszerű tévécsatorna emlékezetes videójában Jim Carrey születésnapját ünnepelte, méltatva a kanadai színész lenyűgöző pályafutását – számoltak be róla.