Új színt hozott a magyar autópiacra a kínai Geely haszonjármű-márkája - ÖKO-DRIVE néven.


Fedezze fel a megújuló energiák világát! Napelemek telepítésére akár 3 millió Ft vissza nem térítendő támogatással pályázhat a Vidéki Otthonfelújítási Program keretében. Ne habozzon, számolja ki most a lehetőségeit! (x)

A kínai Geely autóipari holding számos elismert autómárkát foglal magában, köztük a Volvo és a Lotus neve is ismerősen cseng. A cég nemcsak a személyautók piacán van jelen, hanem a haszonjármű-üzletágát is dinamikusan fejleszti a Farizon márkán keresztül, amely 2024-től kezdve terjeszkedik Európában. A Farizon célja, hogy támogassa a nulla kibocsátású közlekedést, így termékportfóliója a zöld és intelligens járművekre fókuszál. A következő időszakban évi 300 ezer elektromos könnyű haszonjármű értékesítése a célja. A Geely Auto Group a Farizon közép- és kelet-európai importőri tevékenységeinek ellátására az Autowallis Csoporttal kötött megállapodást, amellyel a magyar vállalat márkakínálata 24-re nőtt - derült ki a legutóbbi sajtótájékoztatón. Az AutoWallis korábban is felismerte a kínai márkákban rejlő üzleti lehetőségeket, és az elsők között alakított ki partnerséget például a BYD és az MG cégekkel. Az AutoWallis Csoport a közép- és kelet-európai régió 16 országában tevékenykedik, és legfrissebb jelentése alapján 2024-ben 48 386 járművet értékesített, ami 8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Regionális szerepe folyamatosan bővül, hiszen tavalyi, 398 milliárd forintos árbevételének több mint 60 százaléka külföldi forrásokból származott. A vállalat vezetése továbbra is lát potenciált a régió autópiacán, és innovatív, népszerű márkákkal kívánja gazdagítani a kínálatát.

A Farizon márka hazai értékesítése szempontjából a Duna Autó jelenti az AutóWallis elsődleges márkakereskedői partnerét, ám a jövőbeni tervek között szerepel, hogy további kereskedések is csatlakoznak a hálózathoz. A Duna Autó cégcsoport dinamikus növekedésnek örvend, és a kelet-közép-európai piacon széleskörű értékesítési és szervizportfólióval büszkélkedhet, amelynek konszolidált éves árbevétele 2023-ban meghaladta a 45 milliárd forintot. Jelenlegi kínálatukban már 27 különböző márkát képviselnek, és 2024-ben tervezett eladásaik száma meghaladhatja a 7000 járművet, köztük az elektromos meghajtású modellek aránya 18 százalékra nőtt. A Duna Autó folyamatosan igyekszik bővíteni piaci jelenlétét az autókereskedelem területén, ugyanakkor új üzletágak kiépítésére is fókuszál. Itt kiemelendő a tavaly átadott, 10 millió eurós budakalászi beruházás, amely az autóalkatrész-logisztikában rejlő növekedési lehetőségeket célozza meg. Ezen a helyszínen egy kishaszonjármű centrum létrehozását is tervezik, széles haszonjármű-kínálattal. Markó Zoltán üzletfejlesztési igazgató kifejtette, hogy a Farizon modelljeiből az első évben néhány száz darab értékesítése várható Magyarországon. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az elektromos járművek értékesítése szempontjából kulcsfontosságú az állami támogatások hatása. A Farizon márka az elektromos haszonjárművek szegmensében akár 20 százalékos piaci részesedést is reális célként tűzött ki.

Related posts