Fedezd fel a MÁV-vonatok színkódjának titkait! Megdöbbentő információkat árulunk el arról, hogy mit is jelentenek a különböző színek a vasúti közlekedésben. Ne hagyd ki ezt a különleges betekintést!


A hetvenes évek közepéig a MÁV járművei igazi színkavalkádban pompáztak: a gyárak, leginkább a Ganz-Mávag, szinte saját elképzeléseik szerint színezték a mozdonyokat és kocsikat. Vérnarancs dízelek, azúrkék villamos mozdonyok és szürke árnyalatú személykocsik uralták a vasúti pályákat. A kilencvenes évek új korszakot hoztak, amikor az új típusok egészen más arculati irányt képviseltek.

A kétezres évek közepére a vasúti közlekedés világa igencsak felkavarodott. A Desirok élénkpiros színű festése annyira megnyerte az utasok szívét, hogy sokan a "piros vonatot" azonnal a modern és kényelmes utazás szimbólumának tekintették. 2016-ra viszont a MÁV-START flottájában már 16 (!) különböző színterv működött párhuzamosan, ami komoly arculati zűrzavart eredményezett.

A vasúttársaság vezetése ekkor döntött úgy, hogy letesz az asztalra egy új, egységes arculati koncepciót, amely nemcsak a járművek külsejét, hanem az utasok tájékozódását és a márkaépítést is segíti. A koncepció alapja a kényelmi szintek szerinti megkülönböztetés volt.

A minőségi távolsági szegmensbe tartozó InterCity, EuroCity és EuroNight vonatok ajtói lagúnakék színt kaptak, ezzel is jelezve a prémium szolgáltatást.

Az elővárosi és távolsági közlekedés járművei feltűnő sárga ajtókkal rendelkeznek, hogy az utasok könnyedén azonosíthassák, milyen szolgáltatási szintet kínál az adott vonat. Az új Flirt motorvonatok, a Traxx és Taurus mozdonyok, valamint az IC+ kocsik mind ezt a friss, modern megjelenést tükrözik.

Related posts