Nissan Ariya 87 kWh 2WD Evolve: Az elektromobilitás új dimenziója A Nissan Ariya 87 kWh 2WD Evolve nem csupán egy autó, hanem egy élmény, amely az elektromos közlekedés legjavát kínálja. Modern dizájnja és lenyűgöző teljesítménye révén a piacon a legjobb


A Nissan az elektromobilitás élvonalbeli innovátoraként ismert, hiszen 2010-ben bemutatta a Leaf nevű modelljének első generációját. Ezt a mérföldkövet pontosan egy évtizeddel később, 2020-ban követte az Ariya, amely egy modern crossover, tehát szabadidő-autó formájában érkezett a piacra.

A hazai piacon jelenleg 5 változatban kapható, ami három szereltségi szint, kétféle aksi, 3 motorteljesítmény, illetve front- vagy összkerékhajtás kombinációja. Mi ezek közül a csúcsszerelt, nagyobb akkumulátoros, 238 lóerős fronthajtású verziót kaptuk meg a szokásos egyhetes tesztelésre.

Ha azt a formátlan maszkot elfelejthetném, akkor csak a legmagasabb dicséreteket mondhatnám az autó megjelenéséről. A sportosság és a futurizmus lenyűgöző harmóniáját tükrözi, legyen szó oldalnézetről vagy hátsó félprofilról - mindkettőben felfedezhető a dinamizmus és az innováció.

A tetőív és az oldalüvegezés egy Porschén is elmenne, a lapos hátsó szélvédő és a hatalmas tetőspoiler szintén, a frontrész kinézetét pedig az ultrakeskeny fényszórók, a méteres hosszúságú nappali fények és a lőrésszerű oldalsó légbeömlők mentik esztétikailag elfogadható szintre.

A hátsó rész igazi figyelemfelkeltő eleme a karosszéria szélességén végighúzódó, lenyűgöző fényhíd, míg alul az opcionálisan választható 20 colos könnyűfém keréktárcsák aerodinamikus betétekkel büszkélkedhetnek. A crossover jellegét még inkább kiemelik a fekete kerékszoknyák és küszöbök, valamint a zongoralakkból készült impozáns elülső és hátsó lökhárítók. Ráadásul a karosszéria aranyba hajló, 1300 eurós színe és a fekete tető kontrasztja valóban megkoronázza az összhatást...

A belső térben elsőként egy különleges feláras csomag tűnik fel, amely a kék Nappa bőrkárpitozást öleli fel az üléseken, ajtóberakásokon és a műszerfalon (+1300 €). A következő figyelemfelkeltő elem az összevont digitális műszerfal és központi kijelző (2x12,3"), amely számos megjelenítési lehetőséget kínál, mint például navigációs térkép, energiafogyasztás, becsült töltési idő és a legközelebbi töltőállomások elérhetősége. Egyedi megoldásként emelkednek ki a síkba fektetett kezelőgombok a középkonzolon, amelyek a menetmódok, parkolóasszisztens, e-Pedal és a légkondicionáló alapfunkcióit vezérlik, bár praktikus használatuk kérdéses. Külön érdekesség, hogy a középső kartámla gombnyomásra előre-hátra mozgatható, és a középkonzolból is gombnyomásra előbújik egy tágas fiók. A belső tükör pedig tolatókamerára kapcsolható képet nyújt, ami még inkább fokozza a modern élményt. A felszereltség részletezése talán felesleges, de érdemes kiemelni néhány figyelemre méltó elemet:

Fedezd fel a jövő autózásának élményét a 360 fokos kamerarendszerrel, amely minden irányból biztosítja a környezeted tökéletes áttekintését. A fejlett ütközésgátló rendszer és a gyalogosfigyelő technológia védelmet nyújt a váratlan helyzetekben, míg az adaptív tempomat és sebességkorlátozó segítségével mindig a legoptimálisabb sebességen haladhatsz. A sávtartó asszisztens gondoskodik arról, hogy az úton maradj, míg a parkolóautomatika simává varázsolja a parkolást. Ráadásul az elöl-hátul fűthető üléseknek köszönhetően minden utazás kényelmes és kellemes élménnyé válik.

Ami pedig a helykínálatot illeti, a 4,6 méteres hosszúságból adódóan hátul is impozáns, a koffer alapmérete pedig megközelíti a fél köbmétert. Maximalizált változatáról nem találtam adatot, de kellően illusztrálják a megfelelő képek.

Ahogy már korábban említettem, a tesztelt autó a legnagyobb, 87 kWh kapacitású akkumulátorral és a középső 178 kW-os (238 LE) elektromotorral volt felszerelve, amely fronthajtással működik. A vezetési élményt három különböző menetmód (Eco, Standard, Sport) gazdagítja, míg a rekuperációt két fokozatban és az e-Pedal funkció használatával állíthatjuk be. Az e-Pedal különösen városi környezetben segít a hatékony energia-visszanyerésben, míg országúti közlekedés során az Eco üzemmód szabadonfutásával extra kilométerekre tehetünk szert. Összességében egy rendkívül jól megtervezett elektromos hajtásról van szó, amely spórolós üzemmódban akár 15 kWh fogyasztást is lehetővé tesz. Ha sportosabbra váltunk, a 238 elektromos lóerővel és a 7,6 másodperces 0-100 km/h gyorsulással könnyedén megelőzhetjük a körülöttünk haladó autókat. A nagy kapacitású akkumulátor töltése sem okozhat problémát: a garázsunk háromfázisú, 32 amperes konnektoráról mindössze 5 óra, míg egy 130 kW-os egyenáramú gyorstöltővel csupán 40 perc szükséges a teljes feltöltéshez.

Related posts