"Sí Lanka" – így reagált az ügyészség az átvert utasok panaszaira.


A Pest Vármegyei Főügyészség a megtévesztett utasok panaszai alapján vizsgálatot indított egy budapesti utazási irodával szemben. Az utasok a napfényes pálmafás, homokos tengerpart helyett egy kerítéssel és őrtoronnyal körülvett partot, valamint hullámtörő köveket találtak a helyszínen, ami teljesen ellentmondott az ígért paradicsomi környezetnek.

Az utazási iroda 2024 januárjára repülős ajánlatokat hirdetett egy Srí Lanka-i szállodába, ahol all inclusive ellátást ígértek. A hirdetésekben látható képek egy idilli, tengerparti helyszínt ábrázoltak, hosszú, homokos stranddal, amelyet buja, zöld pálmafák öleltek körül. Azonban a valóságban az utazók egészen más élményekkel szembesültek. A partszakasz nem a hirdetett homokkal volt borítva, hanem hullámtörő kövekkel és drótkerítéssel védett területtel, ahol őrtorony is állt. A szálloda területéről a tengerhez való lejáratot kerítés zárta le, és a meredek sziklákkal tűzdelt part csak nehezen volt megközelíthető, így a fürdőzés lehetősége korlátozottá vált.

Az utasok helyben kifejezték elégedetlenségüket, ám beszámolójuk alapján csupán egy masszázs és egy halvacsora került felajánlásra kárpótlásként. Ráadásul az utolsó napok során is csak felár ellenében volt lehetőségük a szálláshely váltására.

Az ügyészség sajtóközleményében kiemeli, hogy a turisták számára fontos tudni: az utazási irodák által közzétett ajánlatokban és reklámokban használt képeknek kiemelkedő szerepük van a vásárlói döntésekben. A szállodák és azok környezete kapcsán megfigyelhető egy úgynevezett "lehorgonyzási hatás," amely azt jelenti, hogy a döntéshozatal során a legelső vizuális benyomás a legnagyobb súllyal bír, míg a később kapott információk – különösen, ha azok ellentmondanak az első látottaknak – sokkal kevésbé befolyásolják az egyént. Ennek következtében az utazási irodák által előzetesen bemutatott képek és tájékoztatások jelentős mértékben formálják a fogyasztók döntéseit.

Related posts