Budapesten több buszjárat is megszűnésének lehetősége merült fel, ami számos kérdést vet fel a metróbuszokkal kapcsolatban. A közlekedési változások hátterében álló okok és következmények alaposabb megvizsgálást igényelnek.

Budapest közlekedése jelentős átalakuláson mehet keresztül, ha valóban megkezdik a metróbuszok üzemeltetését.
A 168.hu híradása szerint Budapest közlekedése új fejezethez érkezhet, mivel hamarosan metróbuszok állhatnak forgalomba. Karácsony Gergely főpolgármester bejelentette az új járatok bevezetését, amelyek célja, hogy a főváros külső kerületeiben élők életét megkönnyítsék. A tervek szerint ezek a járatok lehetővé teszik, hogy a távolabbi területeken lakók átszállás nélkül jussanak el a főbb metróvonalakhoz, így jelentősen javítva a közlekedési lehetőségeiket.
A főpolgármester kifejtette, hogy bár ezek a külső kerületek már 75 éve a fővároshoz tartoznak, de sok esetben még mindig nem kielégítő a közösségi közlekedés egyes részeken. Karácsony Gergely azt is megemlítette, hogy bár 40 évvel ezelőtt felmerült az ötlet, de Káposztásmegyerig azóta sem jutott el egyetlen metróvonal sem. Mint írta, sokan emiatt sem választják a tömegközlekedést az autó helyett.
Ezen a téren többek között a metróbuszok bevezetésével szeretnének javítani a közlekedés hatékonyságán. A Budapesti Közlekedési Központ által kidolgozott javaslat sokakat foglalkoztat, de nem mentes a kétségektől sem.
Vitézy Dávid Facebook-posztjában arról írt, hogy úgy véli, a metróbuszok elindítása csak bizonyos, jelenleg is működő járatok megszüntetésével, illetve járatritkításokkal valósítható meg. Posztjában konkretizálja is, mely járatok lehetnek érintettek: a teljes 30-30A-230 buszcsalád megszüntetését helyezi kilátásba.
A BKK hálózatfejlesztési terve nem került napirendre a Fővárosi Önkormányzat szakbizottságában, amit Déri Tibor, Újpest alpolgármestere is kifejezett nemtetszésével illetett a közösségi médiában megosztott bejegyzésében. A posztban részletesen kifejtette álláspontját a Vitézy Dávid által felvetett járatmegszüntetések és ritkítások kapcsán is. Déri hangsúlyozta, hogy Káposztásmegyer és Újpest esetében a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére van szükség, különösen a kapacitások növelésével. Szerinte a meglévő problémákat nem lehet csupán átszervezésekkel orvosolni.
Több portál is a Budapesti Közlekedési Központ tervezetének kiszivárgásáról ír, illetve arról, hogy több kerületben is módosulna a buszjáratok közlekedése. Az információk szerint bizonyos járatok útvonala módosulna, ahogyan egyes megállók is, és a megszűnő buszjáratok helyét már meglévő, ám ritkábban közlekedő járatok vennének át bizonyos területeken.
A tervezet pontos részletei egyelőre nem ismertek, ám már most is sok támadás éri: Vitézy Dávid új villamosvonalak fejlesztését szorgalmazza, míg Szentkirályi Alexandra a P+R parkolók létesítését tartaná előrelépésnek.