A kormány az Újpest új focistadionjának megvalósítását tömegközlekedési fejlesztés nélkül tervezi, ami felveti a kérdést, hogy hogyan biztosítják majd a szurkolók kényelmét és a könnyű megközelíthetőséget.

A kormány legújabb rendelet-tervezetéből kiderül, hogy tömegközlekedési fejlesztés nélkül akarják megépíteni az Újpest új, 18 ezer fősre tervezett, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek minősített focistadionját. A Vitézy Dávid által kiposztolt dokumentum csupán annyit ír elő, hogy minden 45 férőhely után biztosítani kell egy parkolóhelyet. A tömegközlekedésről egy szó sincs benne.
Vitézy a Facebookon kifejtette, hogy a kormány elképzelése nem csupán sokkoló, hanem várostervezési szempontból is komoly tévedés. A világ fejlettebb országaiban ugyanis nagy kapacitású, kötöttpályás közlekedési rendszerek köré engedélyezik ilyen méretű stadionok felhúzását.
Vitézy véleménye szerint a stadion tervezett elhelyezkedésétől mindössze 15 percnyi sétára található Rákospalota-Újpest vasútállomás jelentős szerepet játszhatna a nézők közlekedésében. Ugyanakkor, a jelenlegi állapotában az állomás nem alkalmas erre a feladatra. A gyalogos kapcsolat az állomás és a stadion között nem megfelelően van kiépítve, emellett késő este a vonatok ritkán közlekednek, az infrastruktúra nem bírja el a célzott vonatok indítását, és a peronok szélessége sem elegendő a tömeg biztonságos kezeléséhez. Vitézy megjegyezte, hogy az állomás felújításának tervei már régóta léteznek, azonban Lázár János három éve leállította a projekt végrehajtását.
Az új focistadion koncepciója akkor került a köztudatba, amikor a Mol bejelentette az Újpest FC megvásárlását. A nagyvállalat által kidolgozott javaslat már a kezdetektől heves ellenállásba ütközött a helyi közösség részéről. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy Ratatics Péter klubelnök a júliusban tartott lakossági fórumon így indította el beszédét: "Nem tudom Önöket meggyőzni arról, hogy ez a legjobb dolog, ami ezen a területen történhet."
Az új stadion tervezett helyszíne a Fóti út 141. szám alatt található egykori Tungsram-gyártelep, amely 2017 óta nem működik ipari szempontból, és 2020 óta teljesen üresen áll. A környéken azonban zöldövezeti, kertvárosi jellegű lakóövezetek találhatók, és a helyiek aggályukat fejezik ki, miszerint a stadion megépítése jelentős mértékben rontaná a környék életminőségét. Korábban már felmerült egy ezerlakásos lakópark építése is a területen, de ez a javaslat sem váltott ki osztatlan lelkesedést a környék lakói körében.