A hazai pótkocsipiacon kedvező fejlődés tapasztalható, ami biztató jele a jövőbeli lehetőségeknek.


2025 második hónapjában Magyarországon összesen 54 új mezőgazdasági pótkocsi került forgalomba. Ez a szám bár 7 százalékkal elmarad a tavaly februári 58 darabtól, mégis jelentős javulást mutat a januári adatokhoz képest, ahol 41 százalékos visszaesést regisztráltak.

A második hónap során 19 márka értékesített legalább egy pótkocsit, míg tavaly ez a szám még 24 volt – derül ki a Datahouse legfrissebb adataiból. Az idei februári eredmények drámai visszaesést mutatnak a két és három évvel ezelőtti értékesítésekhez képest, hiszen 2023-ban mindössze 97, 2022-ben pedig 154 pótkocsi talált gazdára ebben az időszakban.

Két éves időtávon vizsgálva a számokat, 44 százalékos csökkenést tapasztalunk, azonban januárban ez a mutató 54 százalékra rúgott, ami arra utal, hogy az összehasonlítás alapján enyhe javulás figyelhető meg. Érdekesség, hogy tavaly szeptemberben még több mezőgazdasági pótkocsit értékesítettek, hiszen akkor 68 darab talált gazdára, míg februárban ennél kevesebb volt az eladás.

Minőségi és megbízható pótkocsit keres? Farmtech! A részletekért KATTINTSON A KÉPRE!

Csak a februárt nézve a Fliegl 13, az Agrogép 11, a Pronar pedig 7 darabos forgalomba helyezést ért el, ők állhattak fel a dobogóra 24,1, 20,4 és 13 százalékos piaci részesedéssel.

A februári statisztikákban a negyedik helyen holtverseny figyelhető meg, az Egyedi és a Fémagrotúr 3-3 darabot adott el. Ezek az adatok 5,6-5,6 százalékos, piacrészt jelentettek.

Hatodik pozíciót foglal el a Bicchi, az Annaburger és a Wielton, mindhárom 2-2-2 darabos teljesítménnyel és 3,7%-os piaci részesedéssel bír.

Az első két hónap összesített statisztáját nézve a Fliegl vezet az Agrogép és a Pronar előtt. A Fliegl 20,4 százalékos piacrésszel áll az élen, megelőzve a 17,2 százalékos részesedéssel rendelkező Agrogépet és a 11,8 százalékos Pronar márkát.

A Fliegl 19, a Pronar 16, míg az Agrogép 11 új mezőgazdasági pótkocsit indított el a piacra az év első két hónapjában. A Fémagrotúr 6 darabbal és 6,5%-os piaci részesedéssel a negyedik helyen áll, míg az Egyedi 5 pótkocsival és 5,4%-os részesedéssel az ötödik pozíciót foglalja el.

A hatodik pozícióban a Bagodi mezőgép található, összesen négy darabbal. A hetedik helyet pedig megosztva foglalja el a Brantner és az Annaburger, mindkettő három eladott egységgel.

Idén eddig 27 márka adott el legalább egy pótkocsit Magyarországon, tavaly ugyanekkor már 34 márka szerepelt ezen a listán.

A tömegkategóriák alapján a 10 és 30 tonna közötti csoport mutatta a legnagyobb aktivitást, hiszen ebben a szegmensben 68 darab járművet jegyeztek fel, ami a teljes piac 73%-át teszi ki. Ezzel szemben a 0,75 és 3,5 tonna közötti kategóriában csupán 13 egység került forgalomba. A 3,5 és 10 tonna közötti kategória 9 darabbal zárta a sort, míg a 0,75 tonnás határ alatt 3 járművet regisztráltak.

Related posts